Nu există comentarii încă

Curaj și dedicare

Referințe: Numeri 25:1-18

imagesCuvântul lui Dumnezeu ne avertizează că în vremurile din urmă va fi corupție, decădere, păcat, înstrăinare de Dumnezeu, toleranță la păcat , nepăsare, toate acestea chiar în Biserică. Astfel de vremuri trăim chiar acum și în astfel de vremuri Duhul Sfânt este la lucru pentru cine se lasă modelat. Capitolul 22 din cartea Numeri ne prezintă un vrăjitor, faimos, căruia Dumnezeu alege să-i vorbească.

1. Balaam și poporul lui Dumnezeu

Împăratul Balac cheamă un vrajitor, pe Balaam, să blesteme poporul lui Dumnezeu, astfel încât să-i încurce calea și înaintarea, văzând cum Dumnezeu le deschide drumul ca să-și așeze poporul în locul promis. Balaam nu poate să facă acest lucru, deoarece nu-i este permis de Dumnezeu. Balac încearcă iar să-l convingă cu bani și avuții, însă Dumnezeu îi vorbește lui Balaam printr-un animal necuvântător și el înțelege că se duce la pierzare. Se duce totuși, însă nu poate decât să binecuvinteze poporul. Aplică așadar o altă tactică: încearcă să seducă poporul spre păcat. La sărbătoarea în cinstea lui Baal sunt invitați și israeliții. Însăși participarea la o astfel de sărbătoare era o gravă încălcare a legii lui Dumnezeu. Ceea ce nu a putut realiza prin vrăjitorie, Balaam realizează prin pofta cărnii, prin firea pământească. În cinstea lui Baal se făceau tot felul de ritualuri de fertilitate, în temple, unde se săvârșeau lucruri murdare. Poporul evreu era parte acum la astfel de acte de imoralitate și idolatrie. Dumnezeu intervine prin judecata Sa și oamenii încep să moară pe capete. Zimri, un bărbat evreu, își permite să aducă o femeie madianită, Cozbi, în tabără, săvârșind adulter. Amândoi erau din familii cu vază, însă prin aceasta nu au putut să ocolească legea lui Dumnezeu. Fineas se ridică din mijlocul adunării aflate la închinare, plângând păcatele poporului, merge și-i omoară pe amândoi. El face astfel judecată, care i-a fost considerată  neprihănire de către Dumnezeu. În zelul său pentru Domnul, el ia atitudine și acționează împotriva păcatului. Judecata lui Dumnezeu a venit și peste popoarele păgâne și peste Balaam de asemenea.

2. Balaam și Biserica azi

Noi suntem chemați să cercetăm Cuvântul lui Dumnezeu, să tragem învățături, să ne ferim de păcat, să nu repetăm greșelile înaintașilor ca să nu ajungem ca ei și să nu pățim ca ei. Suntem îndemnați să trăim prin credință. În Noul Testament, Balaam este menționat de trei scriitori. În 2 Petru 2:15-16, suntem avertizați în privința învățătorilor mincinoși care intră în Biserică și duc oamenii în rătăcire. Credincioșii sunt îndemnați să discearnă lucrurile și să nu se lase înșelați. Cei mincinoși își vor primi osânda. Balaam este tipul celui ce încearcă să dea nuanțe Cuvântului lui Dumnezeu înspre propriul folos . El interpretează în așa fel încât să-i aducă câștig, notorietate și să atragă adepți. Noi trebuie să luăm Cuvântul așa cum este: Da și Amin. Agenda noastră nu trebuie să fie una ascunsă ca a lui Balaam ci agenda noastră trebuie să fie voia lui Dumnezeu. Dacă urmărim planurile noastre și căile noastre, până la urmă noi suntem cei ce pierdem. Dacă trăirea noastră nu urmărește slujirea lui Dumnezeu, noi suntem cei perdanți. Mai mult, modul nostru de a trăi poate zidi dar poate dărâma pe cei din jurul nostru. Suntem chemați să fim un popor sfânt. Religia a început să fie o afacere, ceea ce necinstește numele Domnului. În Iuda 1:11 vedem rătăcirea lui Balaam. Suntem avertizați să fim responsabili în a detecta învățătorii falși, pentru că aceștia vin pe furiș. Noi trebuie să înțelegem calea dreaptă astfel încât să recunoaștem abaterile. Căutarea noastră trebuie să fie o relație profundă cu Dumnezeu, nu experiențe personale. Dacă nu suntem bine cimentați în Cuvânt, riscăm să fim duși în robie. Apocalipsa 2:14 ne prezintă învățătura lui Balaam. Vocea lumii îndeamnă la toleranță, la acceptarea tuturor părerilor și curentelor, oricum ar fi, ca fiind bune. Acesta este însă un compromis. Învățătorii falși deschid ușițe și portițe de libertinaj, de destrăbălare, de imoralitate, sub libertatea slobozeniei în Cristos. Aceasta este însă schimbarea în desfrînarea harului lui Dumnezeu și compromisul nu face altceva decât să ne ducă în robie. Doctrina lui Balaam este minciuna că ne este permis orice, însă stă în puterea noastră să alegem.

Am făcut un legământ cu Dumnezeu până la moarte și orice învățătură care face păcatul tolerabil este minciuna lui Balaam. Noi suntem chemați la sfințenie și Dumnezeu așteaptă curaj și dedicare totală din partea noastră. Nu avem voie să fim căldicei, ci suntem chemați la angajament total pentru trăirea cu Dumnezeu.

(Sintezã a mesajului expus de pastorul Gigi Dobrin, duminică, 8 septembrie 2013)

Postează un comentariu